مخازن تحت فشار

Wiki Article

طبق این استاندارد فلنچ های فولادی و آلیاژهای آن به کلاسهای ۱۵۰-۳۰۰-۴۰۰-۶۰۰-۹۰۰-۱۵۰۰-۲۵۰۰ رده بندی می شوند. سطح درونی این فلنچ ها معمولا دارای برجستگی های موضعی با حلقه های ماشینی شیاردار است. برای اتصال شیرها و اتصالات چدنی و فلنج های غیر فولادی پمپ ها از این نوع فلنج استفاده می گردد. این موارد معمولاً در روکش پمپ ها و شیرها دارد. از این رو تحت فشار پیچ ها کمترین بار و ماکزیمم راندمان اتصالی (joint efficiency) ممکن را به ارمغان می آورد. در این قسمت از مقاله ما مخازن تحت فشار را برایتان بر اساس مواد اولیه دسته بندی میکنیم که شامل موارد زیر میشوند . سطح یکی از این فلنجها دارای برجستگی بوده به طوری که در آن برآمدگی کار گذاشته شده و دیگری بصورت تو رفتگی میباشد. این یک روش اندازه گیری پیوسته است و با اندازه گیری فشار در دو سنسور که فاصله مشخصی از یکدیگر در مخزن دارند، کار می کند.


نمودارهای درجه حرارت فشار ، در استاندارد ASME B 16.5 ، که می توان فلنج را در یک درجه حرارت خاص تحت فشار قرار داد ، مشخص می کند. انتهای این فلنج ها توسط یک ابزار دماغه ای با شعاع ۱.۶ میلی متر با سرعت تغذیه ۰.۸ میلی متر در دور تا ۱۲ اینچ تولید می شود. مخزن ها مانند سایر سیستم های برقی احتیاج به سرویس منظم دارند، علی الخصوص، مخازن تیوپی که به دلیل تماس و اصطکاک مکرر تیوپ با دیواره مخزن، هر لحظه احتمال سوراخ شدن یا آسیب دیدن دارند. نمای زبانه ای و شیاری در هر دو نوع بزرگ و کوچک استاندارد شده است. در شروع بهرهبرداری از تاسیسات مخزن ضربهگیر لازم است کمپرسور هوا پس از روشن شدن الکتروپمپها و ایجاد جریان دایم، وارد مدار شود و حجم اولیه هوا را تامین نماید. به طور کلی اطلاعات لازم و مشخصات این محصولات از جمله نام تجاری، سایز، مواد تشکیل دهنده و سوراخ ها و… بر روی این ابزار حک شده است و به راحتی قابل دیدن می باشد.


این نوع فلنچ ها به صورت نر و ماده به یکدیگر متصل می شوند. سپس سطح فلنج ها (Flange Faces) روی یکدیگر قرار می گیرند و به کمک پیچ و مهره به هم متصل می شوند. مهم ترین کاربرد فلنج ها (که بعضا در کشور ما فلنچ نیز نامیده می شوند) بستن لوله ها به یکدیگر و تغییر مسیر و تغییر قطر لوله هاست. در کارگاه ها آزمایش هیدرولیکی و استفاده از اشعه ایکس انجام میشود و دیگر نیازی نیست که در کارخانه ها این آزمایشات انجام شود. و همینطور پوشش رنگی جداره این منابع تحت فشار بعد از فرآیندهای تولید مثلخم کاری و پرس کاری و جوشکاری صورت می گیرد و باعث می شود مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی داشته باشند. طبق استاندارد ANSI، مقدار برجستگی در تمام اندازه ها برای کلاس های ۱۵۰ و ۳۰۰ برابر 1.6 میلی متر و کلاس های بالاتر برابر 6.4 میلی متر است. ASME B16.5 اجازه می دهد تا فقط فلنج ها و فلنج های کور از صفحه ساخته شوند.


کد ها و استاندارد هایی برای طراحی این مخازن مانند ASME section II وجود دارد که حاوی لیست های طولانی از read more یک سری مواد به همراه محدودیت های دمایی آنها می باشد. فلنج ها تا سایز 24 اینچ مطابق استاندارد ASME B16.5 ، از سایز 26 اینچ به بالا در دو سری A , تانک ضربه گیر B تولید می شوند. فلنج چیست فلنج گلودار یکی از پر مصرفترین فلنج ها می باشد و به صورت خیلی گسترده در سیستمهای پایپینگ مورد استفاده قرار می گیرد. یعنی یکی از آن ها سطحی محدب (زبانه) دارد و دیگری دارای سطح مقعر (شیار) است. این ساختار وجود سطح کمی از لاییِ نوع مسطح را ایجاب می کند. فلنج ابزار صفحه ای و دایره شکلی است که از طریق سوراخ هایی در اطرافش وجود دارد، انواع اتصال را ممکن می سازد. این اتصالات در استاندارد API به کلاس های ۵۰۰۰-۳۰۰۰-۲۰۰۰-۱۵۰۰۰-۱۰۰۰۰ بر حسب psi رده بندی می شوند.


فلنچ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟

سطوح آب بندی بر روی شیارهای اتصال حلقه ای باید به آرامی به ۶۳ میکرو اینچ برسد و فاقد برجستگی باشد. یک طرف فلنج دارای یک حلقه ی برجسته یا زبانه است و فلنج جفت آن دارای یک فرورفتگی یا شیار است. برای نصب و راه اندازی بین دو فلنج سطح برجسته طراحی شده است. این انتها ها معمولاً برای واشرهایی با نمای فلزی مانند روکش دوتایی ، فولاد تخت و فلز راه راه استفاده می شوند. فلنچ ها از چه جنسی ساخته می شوند؟ وقتی از صفحات برای ساخت استفاده می شود ، باید از کیفیت قابل جوشکاری برخوردار باشند. صورت های این محصول با زبان و شیار باید مطابقت داشته باشند. با این توصیف قبل از ساخت مخزن تحت فشار، باید به عوامل زیادی توجه کرد. جهت تولید مخازن تحت فشار استوانهای یا کروی، قطعات نورد و احتمالا فورج شده باید به هم جوش داده شوند. ضربه آب و نوسانات فشاری بعدی به وسیله سنسورهای فشار دریافت می گردد و اندازه گیری می شوند.

Report this wiki page